Film & TV / 2013 / 1       

Bletchley Circle

Under påskhelgen visade SVT reprisen av den brittiska tv-serien Bletchley Circle. Den gick även i julas, jag tittade på den då och tyckte jättemycket om den. Jag tycker dom har fått till platserna där serien utspelar sig riktigt bra; jag skulle vilja flytta in i huvudpersonens hus när som helst. Sedan är ju själva handligen riktigt spännande, och jag som älskar den brittiska dialekten, jag gillade verkligen serien. Så här beskriver SVT handligen:
 
"Under andra världskriget arbetade Susan med att knäcka den tyska militärens koder. Nio år senare härjar en seriemördare i London som ger sig på ensamma kvinnor. Susan ser ett mönster i hans beteende och vill ta reda på vem han är innan han slår till igen. Men hon behöver hjälp."
 
Nu kan man se seriens tre avsnitt på SVT Play. Sista datumet för att se det första avsnittet är 1 maj, så ni som inte har sett det än, passa på innan avsnittet försvinner.
VisaLiza
2013 /

Kan bara hålla med om att det är en helt fantastisk serie! Liza

Svar: Ja, det borde finnas fler sådana serier. Jag gillade verkligen kläderna och inredningen i serien och sedan var den ju riktigt spännande också.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It