Vackra saker / 2013 / 0       

Fågelkvitter

När jag går till bussen tidigt på morgonen så brukar jag lyssna på Morgonpasset i P3. Trots att jag har en ganska hög volym (hörlurarna börjar bli gamla så för att höra något måste det var ganska så hög volym) så kan jag höra fågelkvitter. Varenda morgon. Det är verkligen ett tecken på att våren är här. Och det har helt plötsligt blivit april (jag är fortfarande kvar i slutet av februari/början av mars...).
 
När jag hör fågelkvitter så dyker det upp vissa minnen i mitt huvud. På somrarna brukar vi ofta sitta ute på vår altan. Fågelkvitter för mig är sitta ute på altanen en varm sommardag långt efter att middagen blivit uppäten och njuta av att det fortfarande är ljust ute. Fågelkvitter betyder sommar, värme, solsken och ledighet. Fågelkvitter är något positivt men det är svårt att tänka så när man vaknar kl. 05.00 i mitten av sommaren av fåglar som låter som gnisslet från en gammal cykelpump. Mot vår baksida ligger en stor skog och där bor också många duvor som gärna låter. Huu-huu, hu-hu, huu-huu-huu, hu-hu, huu... Det låter inte heller vackert, men det är ett ljud som hör till våren och sommaren.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It