Ytliga saker / 2013 / 0       

Måste man alltid ha det nyaste?

Jag har haft totalt tre olika mobiltelefoner. Först en Nokia 3510, sedan en Sony Ericsson K750i och nu en HTC Wildfire S. När jag skulle köpa den senaste funderade jag länge på vilket märke det skulle bli. Det var då populärt att ha iPhone men jag gillade verkligen inte den, den var så ful och alla andra hade ju en sådan. Jag valde till slut märket HTC trots att jag inte kände någon som hade en sådan och jag hade egentligen inte heller läst några recensioner om den innan.
 
Jag tycker att den här med att alltid ha det nyaste är lite överdrivet. Min nuvarande mobil är nu ca 1,5 år, det är ganska gammalt om man ser i mobilvärlden. Men den fungerar helt perfekt fortfarande. Jag har använt mina mobilet tills de gått sönder, först då har jag köpt en ny.
 
När jag går runt på stan ser jag alltid minst ett barn under 15 år som håller i en iPhone. När jag jämför hur det var när jag var 15 (det är bara 7 år sedan!) så blir jag nästan skrämd över hur barn och ungdomar kan ha sådana saker. Har de fått dem för att deras kompisar har dem? Varför har barn i så låga åldrar ett behov av att ha mobiltelefoner, och särskilt sådana nya telefoner? Måste man alltid köpa det allra nyaste?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It