Hälsa & träning / 2013 / 0       

En riktigt bra springtur

Förra onsdagen sprang jag och min syster en sträcka på 3 km i skogen före frukost. Jag hade bestämt mig innan - jag ska orka springa hela sträckan utan att sakta ner och börja gå. Så vi sprang riktigt sakta för att kunna orka springa hela sträcka. Det var 12 °C ute och klockan var strax före 08.00. Jag hade på mig ett par knälånga tights, en rosa t-shirt (jag köpte den förra veckan), en sport-bh, mina Adidas-skor och en klocka för att se hur lång tid vi sprang.
 
När vi hade sprungit ca 2/3 av sträckan kände jag mig fortfarande full av energi. Det var jobbigt i början men nu började andningen lugna ner sig och det var inte alls lika jobbigt. När vi sprungit i princip hela sträckan, det var ca 100 meter kvar till vårt hus, då bestämde jag mig för att spurta. Jag var sugen på att bara springa jättefort så jag gjorde det. Det kändes så bra efter den joggingturen - jag var riktigt stolt eftersom det var första gången i år som jag lyckats springa hela sträckan. Det är nog så jag vill att det ska kännas efter varje träningspass. Jag vill inte känna mig helt slut, då kommer jag tappa lusten att ge mig ut i spåret igen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It