Hälsa & träning / 2013 / 0       

Tankar om mat och träning

I torsdags var den en månad sedan jag började med GI-metoden. Jag försöker undvika bröd till frukost. Pasta äter jag fortfarande men i mindre mängd. Jag trodde först att pasta hade högre GI-värde än potatis så jag bytte ut pasta mot couscous men det är potatis som har högre GI, så pasta fungerar fortfarande. Jag har inte ätit "riktigt" godis på säkert 2 månader. Naturgodis med nötter och torkade bär har jag ätit några gånger men väldigt sällan. Av någon anledning så är jag inte alls sugen på sötsaker. Vanlig glass har jag slutade jag äta för länge sedan, nu blir det istället yoghurtglass någon gång på helgen.
 
Den här veckan har jag också tränat mer än jag brukar. Förut kunde jag känna mig riktigt stolt om jag lyckades träna en gång i veckan, men från i söndags till nu i fredags så tränade jag fyra gånger, så nu är jag riktigt stolt över mig själv. På promenaderna har jag gått i mina Easytone-skor som förut gav mig jättemycket skoskav, men nu testade jag att ta ut sulorna så fötterna hamnade längre ner och det hjälpte. Totalt har det blivit 2 ½ timmes träning under denna vecka, en stor förbättring jämfört med att jag förut bara brukade träna ett 20-minuterspass i veckan.
 
Lördag 4 augusti - 2,7 km promenad före frukost på 27,53 minuter
Tisdag 6 augusti - Cyklade till stan och hem, totalt 10,6 km på 44,17 minuter
Onsdag 7 augusti - 3,0 km promenad före frukost på 35,58 minuter
Torsdag 8 augusti - Pilates enligt Blogilates på Youtube 37,46 minuter
 
Jag följer några Youtube-kanaler för att få inspiration till träning och mat. Här är de jag tycker mest om:
Healthy Happy Life
Tone It Up
Blogilates
Blogilates Food & Talk
 
Jag läser också några bloggar som handlar om träning:
Sandra Stenson
Livetoday
Fitspooration
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It