Film & TV / 2013 / 2       

Tredje säsongen av Land Girls


Nu i sommar har SVT sänt ett maraton av den brittiska tv-serien Land Girls. Den första säsongen började sändas 4 maj och handlade om fyra unga kvinnor som under andra världskriget utkvarteras till ett gods på landsbygden för att göra sin plikt som civilister i Women's Land Army. Vi fick lära känna Bea, Annie, Joyce och Nancy som hade olika bakgrunder och lämnat storstaden av olika anledningar. I den andra säsongen som började sändas 15 juni kom det en ny tjej, Connie till gården. Hon tar med sig ett förflutet som hon helst vill glömma men när en man dyker upp inser hon att hon måste ta tag i det.
 
Nu på lördag den 10 augusti kl. 18.10 börjar den tredje säsongen sändas. Herrgården förvandlas till ett militärsjukhus, en gammal flamma till en av tjejerna dyker upp och skapar problem och ytterligare en ny tjej, Iris, kommer till gården för att arbeta.
Alekzandra Kelahaara
2013 /

Men wow, hur har jag kunnat missa detta?

Svar: Så tänkte jag också när jag upptäckte det! Jag visste att det fanns en tredje (sista?) säsong och när jag av en slump sökte efter den på SVT:s hemsida så stod datumet för säsongstarten redan där. Jag hoppas att det ska spelas in fler säsonger men jag tror att detta blir den sista.
Caroline

Alekzandra Kelahaara
2013 /

Ska absolut kolla upp den!

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It