Övrigt / 2013 / 0       

60 frågor

1. Hur gammal är du? 
Tjugotvå.

2. Hur gammal känner du dig? 
De senaste åren har jag känt mig yngre än vad jag är, typ 19 år.

3. Vad har du gjort i dag? 

Än så länge har jag ätit frukost, en hallon- och blåbärssmoothie, ett stekt ägg och en kiwi, städat och ätit lunch.

4. Vilken film såg du senast? 
The Amazing Spiderman. Den gick på tv här om kvällen och den var helt okej.

5. Vem ringde du senast? 
Det kommer jag faktiskt inte ihåg. 

6. Är du besatt av någonting? 
Nej, det tror jag inte.

7. Är du rädd för blod? 
Nej. När jag lämnar blodprov hos doktorn tittar jag bort men det är nog inte blodet jag vill undvika, det är att se hur de sticker in nålen.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Jag sitter vid skrivbordet i mitt rum. Det är tidig eftermiddag, solen skiner och jag hör fågelkvitter. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Nej, det kommer jag inte kunna men jag kan försöka. Carl Bildt, Göran Persson... Där tog det stopp. Jag orkar inte hålla koll på sånt.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej, det gjorde jag inte.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? 
Grått.

12. När vaknade du i dag? 
09.02

13. Vilken är din favorithögtid? 
Åh, det är svårt. Det får bli julen eftersom vi inte firar så många andra högtider.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Sittande på vår altan med en bra bok. 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
Jag hoppar över den här frågan för jag kan inte komma på något svar.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag vill vara frisk, bo i ett fint hus och ha en bra familj.

17. Vad lyssnar du på just nu? 
Ingenting faktiskt. Det var riktigt länge sedan jag lyssnade på musik över huvud taget.

18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Nej, aldrig.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
 Riskakor, yoghurt, kanelmandlar, choklad och banan.

20. Vem är din favoritkändis? 
Jättesvår fråga igen, men det får bli Adele. 

21. Vad är du på för humör just nu? 
Helt okej. Det är en ny vecka med nya möjligheter och jag försöker fylla mina dagar med arbete istället för att bara sitta vid datorn.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
 Europa, jag har faktiskt aldrig varit utomlands så svaret blir väl Europa. 

23. Snarkar du?
 Nej.

24. Vilka yrken har du provat på? 
Haha, yrken, nej, några sådana har jag inte haft. Jag har pluggat i hela mitt liv fram tills för ett år sedan, så jag har faktiskt inte jobbat så mycket. Men det har varit som inventerare, receptionist och administratör. Sedan har jag haft praktik som informatör men det räknas väl inte riktigt. 

25. Hur går du helst klädd? 
I leggins och någon lagom lång klänning. 

26. Vilket stjärntecken är du född i?
 Lejon.

27. Vilket är ditt favoritgodis? 
Jag äter inte lösviksgodis längre, det blir mer naturgodis. Jag älskar kanelmandlarna. 

28. Vad sa du senast?
"Eller förresten, de har inte öppet idag" till min syster när vi planerade att åka till en loppis utanför Hummelsta.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
Svenska och engelska. Jag var inte så mycket för grammatiken, men jag gillade språk och litteratur.

30. Vad har du på dig just nu?
 Ett par svarta leggins och en grå- och rosarandig klänning. Mycket skönt. 

31. Vilken är din favoritaffär? 
H&M. 

32. Vad har du för storlek i kläder? 
Det blir oftast Medium. 

33. Vad har du i dina fickor? 
Har inga fickor.

34. Vad köpte du senast? 
En vitprickig beige klänning på Helping Hand Second Hand i Uppsala.

35. Hur många gånger har du flyttat? 
En gång.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? 
En bok att läsa. Först skulle jag nog njuta men sedan skulle jag nog vilja åka hem, så en båt är ju bra. Till sist en telefon, utifall det händer något.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
 Jag skulle säga morgon, trots att jag ibland kan ta rejäla sovmorgonar. Jag är ingen kvällsperson, går och lägger mig ganska tidigt eftersom jag blir trött.

38. Senaste filmen du såg på bio? 
The King's Speech.

39. Har du blivit sydd någon gång? 
Nej, aldrig.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? 
Inte vad jag komma ihåg. Förmodligen när jag var liten.

 41. Vad åt du till frukost? 
Det har jag redan berättat, men en hallon- och blåbärssmoothie, ett stekt ägg och en kiwi.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jag var tolv...Jag kommer inte riktigt ihåg. Som många andra tolvåringars liv, förmodligen.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? 
Nej, har aldrig blivit stoppad.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? .
 Passar på den här frågan också. 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? 
På sängbordet. 

46. Vad var det sista du åt? 
Lunch: pasta, lufttorkad skinka och salami. Och en bit äppelpaj med vaniljsås efter det! 

47. Vem är världens vackraste kvinna? 
Adele är väl vacker? Hon verkar vara en bra människa.

48. Är du blyg? 
Ja, jag skulle nog säga att jag är blyg.

49. Vilken var den sista konserten du var på? 
Jag är inte en person som går på konserter, men den sista konserten jag varit på var Fall Out Boy för... tusen år sedan.

50. Vad heter du i andra namn? 
Anna.

51. Har du varit med om en bilolycka? 
Nej, ingen allvarlig. Men en gång när vi närmade oss ett övergångsställe så tvärnitade bilen framför oss för att släppa fram gående och då krockade vi. Vår bil läckte kylarvatten och var tvungen att bogseras till verkstan men annars var det inte så allvarligt.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? 
Ja, absolut, det tror jag att alla har.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? 
Då man inte ger upp för att det blir för jobbigt. Promenad är väl okej, annars kör jag med pilates, då blir man inte så svettig när man tränar.

54. Har du några husdjur? 
Nej, inga husdjur.

55. Vill du gifta dig?
Ja, självklart.

56. Var växte dina föräldrar upp? 
Runt Eskilstunatrakten.

57. Har du någon gång ringt polisen? 
Nej, aldrig.

58. Har du svenskt ursprung? 
Ja.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
 Carro. Det är väl väldigt vanligt att de som heter Caroline får Carro som smeknamn.

60. Vilka är dina största svagheter?
Det har nog med planering att göra. Jag skriver tusen listor över allt möjligt och det kan ibland bli jobbigt istället för att underlätta vardagen. Men jag gillar det och vet att det är en del av min personlighet.

Listan kommer från Hanna.

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It