Mat & recept / 2013 / 0       

Kalle på Spången

En dag i december gick jag och min syster på stan. Vi brukar åka ner så att vi är där när affärerna öppnar och nu insåg vi snabbt att vi inte skulle bli klara med shoppingen innan det var dags för lunch. Istället för att köpa en dyr lunch på stan så gick vi in till ett mysigt café som heter Kalle på Spången. Det ligger ganska nära Stora Torget här i Västerås. Det är lite speciellt, här serveras fika på udda porslin och det finns gamla bord och stolar att sitta vid. I taket hänger gamla lampor och på en del bord ligger det små virkade dukar.
 
Jag beställde en nötpaj och min syster en blåbärspaj. Till det fick vi jättemycket vaniljsås, det svämmade nästan över från talriken. Det kanske är lite dyrt här, men jag tycker i alla fall att man ska gå hit och man vill sitta i en trevlig miljö och äta något gott.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It