Skönhet & smink / 2013 / 0       

Recension: Dream Cream från Lush

När jag och min syster åkte till Stockholm i april så köpte jag den här krämem från Lush. Dream Cream innehåller bland annat rosvatten, havremjölk, kakaosmör, olivolja och lavendel för att behandla eksem och svalka ner het och skadad hud. Den doftar lite annorlunda, lite starkt och kryddigt. Det tar nog ett tag att vänja sig vid lukten och nu älskar jag den! Själva krämen är vit, luftig och lätt att använda. Jag brukar smörja in halsen och armvecken efter jag duschat, jag använder aldrig krämer över hela kroppen, jag upplever att den är ganska fet för det.
 
Jag skulle inte säga att den sjunker snabbt in i huden. Det är bäst att ta pyttelite (att börja med) och sedan massera in. Det är lätt at ta för mycket och då kommer den inte sjunka in, den ligger kvar som en fet hinna. Om man tar lite i taget och verkligen masserar in den så blir det bättre.
 
Dream Cream kostar 209 kr för 240 gram. Kanske lite dyrt men jag köpte min i april, jag använder den ca två gånger i veckan och det ser ut som att jag inte använt den alls. Den räcker med andra ord riktigt länge!
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It