Mat & recept / 2013 / 0       

En lunch som jag blev besviken på

Tisdag den 4 juni, veckan efter att min arbetspraktik hade tagit slut, åt jag förmiddagsfika (fruktsallad och en kopp te) kl. 11.30. Jag äter normalt lunch runt kl. 12.00 så detta var ett ovanligt sent förmiddagsfika. Men det fanns en anledning. Jag och min syster, som slutade skolan 12.00, skulle äta lite senare lunch på Pizza Hut. Den här Pizza Hut-restaurangen ligger i affärsområdet Hälla här i Västerås och passande nog finns det en ändhållplats där för den buss vi brukar åka med hemifrån. Så vi passade på att åka från ändhållplats till ändhållplats (tog ca 45 min) innan de nya busslinjerna startar i augusti med nya sträckor.
 
Vi beställde lunchbuffé, de hade fem olika pizzor att välja mellan och ett stort salladsbord. Jag blev dock lite besviken på själva pizzorna, Pizza Hut har ju speciella pizzor med tjockare bottnar, vilket jag faktiskt inte alls tyckte om. Själva fyllningen var bara några millimeter tjock och botten var flera centimeter, det kändes som att man bara åt deg. Jag blev mätt väldigt fort, trots att jag bara åt två små pizzabitar och lite sallad. Så, nja, jag känner inte att jag behöver äta på Pizza Hut igen. Jag föredrar vanliga pizzor, eller pizza som jag gör själv hemma då jag får bestämma exakt vad som ska finnas på den.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It