Film & TV / 2013 / 0       

Intressanta program på tv

Det är faktiskt inte så ofta jag tittar på tv, men jag har insett att jag verkligen gillar att titta på två olika tv-kanaler.
 
På Viasat Nature visas ofta djur- och naturprogram (dah, därav kanalnamnet Nature!). Jag gillar speciellt program där man får följa djur och personal på olika zoo runt om i världen. Sedan visas också filmer om lejon och elefanter i Afrika, isbjörnar och andra djur.
 
På Viasat History tycker jag om att se på program som handlar om naturvetenskap: det kan vara program som berättar om elektricitetens historia eller hur man upptäckte att solen var mittpunkten. Ibland är det svårt att förstå det rent tekniska om dessa saker men här förklaras dessa fenomen på ett populärvetenskapligt sätt. Det visas också program om engelska kungar och drottningar, om Egyptens faraoer och om mer nutida händelser.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It