Film & TV / 2013 / 0       

Downton Abbey på TV8

Med start söndagen den 17 mars kl. 20.00 kommer svenska TV8 visa succeserien Downton Abbey från början till den tredje säsongen. Serien har tidigare visats på SVT men nu kommer alltså TV8 ge svenska folket en ny chans att se alla avsnitt från början. Den fjärde säsongen är under inspelning och kommer förmodligen visas under vintern i år.

Jag har älskat serien från början, jag har till och med lånat serien på DVD från biblioteket för att kunna se om de avsnitt som jag tycker särskilt mycket om. Första säsongen utspelar sig 1912 när Titanic går under och tar med sig två av släkten Granthams huvudarvingar. På godset Downton Abbey drabbas familjen och deras tjänstefolk i chock. Andra säsongen utspelar sig under första världskriget och när många av männen, både av familjen och av tjänstefolket tvingar ut i kriget. Tredje säsongen tar upp de känslor som bland människor efter kriget, världen är inte densamma. Nya värderingar och erfarenheter har skapats om många inser att det inte går att leva som de gjorde innan kriget.

 Är jag den enda som får rysningar av bakgrundsmusiken i trailerna nedan?

 
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It