Övrigt / 2013 / 0       

En bra dag

Idag var en bra dag. Jag cyklade till praktiken men först hade jag ett möte på ett servicehus i ett område som jag aldrig varit i förut. Så det var riktigt spännande att cykla runt bland kvarteren där och tänka "här någonstans ligger det... ah, det var där jag skulle cyklat in..nähä, men vart ligger det egentligen?.". Det gick i alla fall bra och jag ska nu skriva en ny beskrivande text för servicehuset som ska publiceras på kommunens hemsida. Jag har gjort liknande saker tidigare, men att faktiskt åka ut till verksamheten som jag ska skriva om hjälpte mycket.
 
Solen sken när jag sedan cyklade vidare mot platsen där jag praktiserar, det kändes verkligen som sommar. Jag knäppte till och med upp jackan. Sedan köpte jag lite godis, det är ju ändå fredag. Sedan när dagen var slut cyklade jag hem igen. Totalt 15 km har jag cyklat idag. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv, och det var inte ens jobbigt. Jag har cyklat några gånger till praktiken tidigare och jag blev även då överraskad över att det var så lätt. Jag blev knappt andfådd. Det kanske är så att jag har förbättrat min kondition genom att inte träna alls (om det ens är möjligt). Det brukar bli så att jag blir riktigt varm, trött i benen och andfådd att jag alltid tänker "det där gör jag aldrig om", men så som det är nu så ska jag försöka cykla ner oftare.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It