Övrigt / 2013 / 0       

För ett år sedan

För ett år sedan, den 24 maj 2012, ville jag fira för att jag dagen innan hade haft min allra sista föreläsning i programmet jag pluggade, Kandidatprogrammet i språk och humaniora. Jag hade fortfarande kvar ventileringen för C-uppsatsen, men jag hade inga fler lektioner att gå på. Vad jag inte visste då var ju att jag skulle fortsätta plugga, jag gick en kurs i webbdesign på höstterminen. Men den 24 maj hade jag den där underbara känslan av att jag aldrig mer behöver ta upp mitt skrivblock för att anteckna det läraren säger på en lektion och det ville jag fira.
 
Det firade jag med att köpa sushi. Eller jag ringde och bad min syster, som var nere på stan, att köpa det åt mig, för jag var hemma eftersom jag hade en ledig dag. Jag tror att det var våren förra året som jag upptäckte att sushi var gott. Först hade jag svårt att bestämma mig, men sedan blev jag riktigt sugen på sushi.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It