Vackra saker / 2013 / 0       

Söta elefanter

Elefanter är så coola djur när man tänker efter. Jag får alltid upp en bild av de där marscherande elefanterna i Djungelboken när jag ser elefanter. En av mina kompisar skrev på Facebook om en dokumentär på SVT Play om föräldralösa elefantungar. Jag tror att den här dokumentärfilmen har gått som tv-serie på Viasat Nature, jag känner faktiskt igen det. För att se på dokumentären, klicka på bilden!
 
Strax utanför Nairobi finns det ett barnhem för elefantungar som blivit föräldralösa. Här tar skötarna hand om elefanterna, ger dem mat och kärlek, för att de ska komma över chocken och saknaden av föräldrar, få tillbaka livskraften och blicka framåt. Så småningom ska de kunna släppas ut i det fria igen, där de hör hemma.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It