Hälsa & träning / 2013 / 0       

Recension av gym - Actic

Nu i oktober har jag och min syster tränat på Actic via ett 5-gånger-gratis-erbjudande från ICA. På Actic här i Västerås kan man träna styrketräning och konditionsträning i gym, gå på gruppass och simma - allt i samma hus.
 
Vi började med en provträning i gymmet med en instruktör som visade oss hur man tränar i maskiner. Det var riktig roliga - instruktören ställde in lämpliga vikter åt oss och skrev ner det på ett papper så vi visste vilka vikter vi skulle ta nästa gång. Veckorna efter det provade vi fyra olika gruppträningar: Core, Functional Toning, Yoga och Box. Vi blev besvikna på de två första passen och men två sista kändes riktigt bra. Yogan höll på i 90 minuter, ganska länge alltså och boxen var riktigt roligt, det var den roligaste träningen.
 
Vi bestämde oss redan efter det första gymbesöket att gå till gymmet flera gånger, men kanske inte just på Actic. Det är nämligen ganska dyrt där om man jämför med andra gym i stan. Jag har också insett att man kan göra de övningar som man gör på gruppträningarna hemma istället, gratis. Så just gruppträning tycker jag inte känns så lockande, det är mer gymmet som jag vill ha tillgång till.
 
Sammanfattning: Actic har ett stort antal gruppträningar, vissa roliga, vissa som mankan bli besviken på. Gymmet är stort och modernt och det finns alltid personal där att fråga. Ett plus är att det ingår simning om man köper ett kort där. Men det är som sagt ganska dyrt.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It