Skönhet & smink / 2013 / 0       

Body Butter vs Body Milk

The Body Shop Coconut Milk Body Lotion, 155 kr I Love... Coconut & Cream Moisturising Body Lotion, 69 kr The Body Shop Almond Body Butter, 175 kr
Nu för tiden finns det såmånga olika krämer för kroppen att köpa: body butter, body lotion, milk body lotion osv. Jag har funderat på det där ett tag och kommit fram till att jag faktiskt gillar de krämer som är lite vattnigare i konsistensen. The Body Shops Body Butter är tjocka, en del nästan som smör. De är alldeles för tjocka att ha på hela kroppen jag brukar bara smörja in fötterna med den efter att jag har badat fotbad.
 
Min favorit är alltså den första, The Body Shop Coconut Milk Body Lotion, men jag gillar inte doften, det luktar konstgjort. Om man ska utgå från doften så vinner nog body buttern, men den är som sagt ganska tjock och jobbig att använda. Jag har än så länge inte riktigt hittat den perfekta body lotion, en som har bra konsistens och bra doft, men jag fortsätter leta.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It