Skönhet & smink / 2013 / 0       

Fyra korallfärgade produkter

Korallrosa är en av mina favoritfärger och det visade sig att jag har fyra sminkprodukter i den färgen. Nu börjar det dock bli dags att lägga undan dessa och använda lite mörkare färger, hösten är ju (tyvärr) på väg.
 
Isadora Jelly Kiss Lipstick - Coral Punsch
E.L.F. Baked Blush - Passion Pink
E.L.F. Lip Stain - Heartbreaker
E.L.F Matte Lip Color - Coral
 
Isadora-läppstiftet har varit ett av mina favoriter ända sedan jag köpte för 1 ½ år sedan. Det är ganska glansigt men glansen försvinner efter någon timme och kvar är färgen som faktiskt håller ganska länge. Rouget har lite skimmer i sig så det är perfekt till våren och sommaren. Det blir en vanlig rouge-färg som nog passar de flesta. Lip Stainet från E.L.F är som ett läppglans när man lägger på det men när det torkat blir det matt och sitter som berget. I tuben finns ju också genomskonligt läppglans som man kan lägga på, men jag gillar inte när det blir för glansigt så jag har aldrig använt den delen. Till sist, Matte Lip Color, som är ganska svårt att applicera. Det lägger sig lätt i de små rynkorna på läpparna, så jag brukar lägga på lite läppbalsam först och sedan lägga ett mycket tunt lager med Matte Lip Color så blir läpparna lite korallfärgade.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It