Övrigt / 2013 / 0       

Idag för ett år sedan

Idag för ett år sedan förberedde jag mig för att studera kurser inom webbdesign, informationsskrivande, engelsk litteratur samt marknadsföring på Mälardalens Högskola. Jag packade väskan med allt som jag skulle behöva den första skoldagen. Jag hade redan fått min examen, så jag var färdigutbildad informatör, men eftersom det gick trögt med jobbsökandet så tänkte jag gå några kurser samtidigt som jag fortsatte söka jobb. Det slutade med att jag hoppade av alla kurser utom den i webbdesign, och det var tur, för jag lärde mig massor i den kursen. Efter kursen var slut kände jag mig lite säkrare i de datorprogramen som man kan använda som informatör, till exempel Adobe InDesign, PhotoShop och Dreamweaver.
 
Nu, ett år senare söker jag fortfarande jobb. Jag har utvecklat bloggen och skapat en portfolio. Jag får jobbcoaching och söker jobb på et helt annat sätt än för ett år sedan. Jag vill inte börja plugga igen, det stadiet är avslutat i mitt liv, nu är det jobb som gäller.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It