Mat & recept / 2014 / 0       

Det här med juice

Jag dricker juice ganska ofta men har nu börjat tröttna på den gamla vanliga apelsinjuicen eller äpplejuicen som vi alltid köper. Jag har därför provat lite nya juicer de senaste månaderna.
 
Först blev det tre juicer från Brämhults:
Morotsjuice
Rödbetsjuice, citron, äpple och ingefära
Äpplejuice med fänkål, citron och vetegräs
 
Sedan blev det två juicer från ICA:
Apelsin- och jordgubbsjuice
Äpple-, päron- och hallonjuice
 
Min slutsats efter att ha provat dessa juicer är att det är godast med juice gjord på frukt och bär. Rödbetsjuicen och morotsjuicen var riktigt äckliga, de hade en konstig eftersmak och smakade faktiskt konstgjort, trots att de bestod av 100% juice. Min favorit av alla dessa var äpple-, päron- och hallonjuicen som hade en perfekt blandning av syrlighet och sötma. Den kommer jag absolut köpa igen, men jag vill ändå prova fler juicer.
 
Vilka är era favoritjuicer?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It