Litteratur / 2014 / 0       

Julklappstips - böcker och tidningar

Jag gillar att läsa så jag tänkte tipsa om några av mina favoritböcker- och tidningar, så här lagom till jul

En dag av David Nicholls
En tjej och en kille som växer upp och inser att de vill vara mer än vänner. De gifter sig separat men tänker alltid på den andra. Vågar de riskera den fina vänskapen de har tillsammans?

Den trettonde historien av Diane Setterfield
En tjej får ett brev av en gammal känns författare som vill att hon ska skriva en biografi om henne. Denna gång ska den innehålla sanning.

Fördjupande studier i katastroffysik av Marisha Pessl
En före detta hemskolad tjej börjar på high school. Hon blir kompisar med några konstiga typer. Snart befinner sig hon sig i en komplicerad härva av konspirationer, svek och död.

Livet efter dig av Jojo Moyes
En tjej börjar arbeta som assistent åt en rullstolsbunden man. Först tycker de att de är helt olika slags personer men ju längre tiden går, desto mer förstår de att de faktiskt passar bra ihop.

Berättelsen om Pi av Yann Martel
En pojke reser med sin familj och deras zoo över Atlanten. Efter att båten förlist befinner sig pojken på en livbåt tillsammans med en tiger, en hyena, en zebra och en orangutang.

Främlingen i huset av Sarah Waters
Doktor Faraday kallas ut till ett stort gods där han spendare tid som liten. Nu är huset förfallet. Är det bara ekonomiska svårigheter som har drabbat familjen som bor där, eller är det något mycket mer olycksbådande som kastar sin mörka skugga över godset?

Den glömda trädgården av Kate Morton
Cassandra ärver en sagobok med skräckhistorier av sin mormor. och ett litet hus i Cornwell. På något sätt hör dessa saker ihop med en liten flicka som hittades övergiven på en båt på väg mot Australien.

Vickis vintagebutik av Isabel Wolff
Vicky har precis öppnat en vintagebutik och kommer i kontakt med en äldre dam som vill skänka kläder. Hon berättar om sin barndom i Frankrike under andra världskriget. De visar sig ha mycket gemensamt och Vicki står plötsligt inför flera avgörande beslut.

Jag kan även rekommendera Jamie Olivers kokböcker, Hälsokokboken och Introvert - den tysta revolutionen.
 
Jag har prenumererat på många olika slags tidningar, men just nu är det några av tidningarna ovan som gäller. Jag kommer beställa en prenumeration av Hälsa&Fitness som en julklapp till mig själv, för jag har aldrig tidigare prenumererat på en träningstidning.
 
Har ni några speciella bok- eller tidningstips till julen? Vilka är era favoritböcker- eller tidningar?

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It