Tankar / 2014 / 1       

Det här med stil

Jag har funderat lite på det här med stil. Jag vet inte om jag har någon speciell stil, det känns som att jag blandar flera olika. Vissa dagar vill jag vara feminim och ha klänning och andra dagar vill jag ha jeansleggins och kavaj och se lite mer professionell ut (jag vet inte om jag lyckas, men det är så jag tänker). Men... det senaste året har jag blivit mer intresserad av vintage och second hand. Att köpa kläder som knappt någon annan har, det känns roligt, att vara unik.
 
Jag har några vintageklänningar i min garderob men jag använder dem inte. De känns för fina, men egentligen ska jag nog bara strunta i det. Meningen med kläder är att de ska användas. Jag har bestämt mig för att rensa i min garderob (igen, jag har nog gjort det tre gånger sen i höstas) och denna gång verkligen ta bort allt jag aldrig kommer använda igen och försöka mixa de kläder jag köpt i en vanlig klädaffär med mina second hand-kläder. För att bli lite mer nöjd med min klädstil.
Alekzandra Kelahaara
2014 /

Åh, känner likadant, att jag inte har någon stil. Men det har en ju, bara lite blandad.. :) Och håller med; kläder ska användas! Varför annars lägga massa pengar på dem? Älskar second hand (och långkjolar).

Svar: Ja, det stämmer verkligen. Alla har ju en stil, det har man ju faktiskt, oavsett om det är medvetet eller inte. Och det här med stil är nog inte svart eller vitt, det kan vara, som du säger, blandat. Man plockar lite av de stilar man gillar och så har man skapat sig sin egen stil.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It