Tankar / 2014 / 0       

Mitt 2013

Januari
I januari bloggade jag fortfarande på min gamla blogg, Words by Caroline. Året började med att jag började med Balsammetoden, läs mer här och här. Så här fult och rufsigt blev mitt hår efter att jag tvättade det för sista gången med schampo, hädanefter var det bara balsam som gäller. Jag och syrran gjorde sushi för första gången själva hemma, det blev riktigt gott. Andra saker som hände i januari var att jag åkte till Stockholm på en arbetsintervju, jag fick ett återfall av Kristallsjukan och besökte en utställning med kläder som Lars Wallin hade designat.
 
Februari
I februari började designen på min nya blogg bli klar men det var först i slutet av månaden som jag bytte blogg helt. Innan dess hann jag och syrran gå en lång promenad på totalt 7 km till ICA och tog lite bilder i skogen. Ett av de första riktiga inläggen på den här nya bloggen handlade om vilka produkter jag brukar sminka mig med. Annat som hände i februari var att jag började läsa Great Expectations av Charles Dickens och köpte en fin kjol på Monki.
 
Mars
I mars påbörjade jag en tre månaders lång arbetspraktik på proAros, Västerås stad. Nu fick jag för första gången prova på riktiga informatörs-arbetsuppgifter, det var riktigt roligt. Det här är vad som kunde finnas i min väska när jag praktiserade. Innan jag började praktiken funderade jag kring det här med mat, jag ville göra en förändring för jag var trött på att magen protesterade hela tiden. I mars började det dyka upp blommor på mina paprikaplantor, jag hade kommit igång att virka mormorsrutor och jag bakade en god citronkaka.
 
April
I början av april publicerades ett pressmeddelande i Västerås Tidning som jag skrivit under min praktik på kommunen. Det var roligt att se att det jag skrev faktiskt nådde ut till folk. Jag åkte till Stockholm med syrran, gick i vintagebutiker, shoppade och köpte makroner från Ladurée. Jag började läsa boken En dag, som jag tidigare sett på bio och köpte en ny väska. I april månad gick Margaret Thatcher bort och jag gick på arbetsintervju på Westinghouse.
 
Maj
I maj köpte jag ett rödfärgat läppbalsam från ACO som snabbt blev en favorit. Jag och syrran köpte jättegoda frapino från Espresso House, jag hann vara med i en stor krisövning innan min praktik på kommunen tog slut, bläddrade igenom Jamie Olivers kokböcker och hittade inspiration, läste ut boken Vindens skugga samt klappade en gosig katt.
 
Juni
 Vi var ganska sena med att ställa fram utemöblerna på altanen och när vi tänkte äta middag ute för första gången så blev det helt plötsligt väldigt kallt ute, så vi fick sitta inne istället. Vi åt inte det som är på bilden ovan, det var en annan middag senare i månaden. Jag och syrran cyklade till utegymmet på Rocklunda och kom på att det var riktigt bra. Prinsessan Madeleine gifte sig med sin Chris O´Neill, jag rensade bland mina nagellack och tyckte för ett kort ögonblick att det kändes trögt att blogga.
 
Juli
 I slutet av juni åkte vi på en veckas semester till Gotland. Det var riktigt skönt och när vi kom hem skrev jag om resan på bloggen. Jag började äta enligt GI-metoden, för at hålla blodsockret på en jämn nivå och slippa alla problem med magen. Jag läste två dåliga böcker och rensade bland kläderna i garderoben. Den brittiska prins George föddes, det började bli en paprika på mina paprikaplantor och jag började bli intresserad av att gå i vintagebutiker.
 
Augusti
I början av månaden fyllde jag 23 år och vi firade genom att åka till Taxinge slott och äta massor av gott. Det var en av sommarens varmaste dagar och svetten bara rann om oss som körde runt i en bil utan fungerande air-conditioning. Jag och syrran började gå promenader i skogen på mornarna och vi träffade då en fin katt. Jag gjorde egen pizza, granola, havreplättar och jordnötssmörskakor samt läste boken Mississippi. Jag och syrran gjorde en roadtrip från Västerås till Lata Pigan utanför Hummelsta och sedan till Marieberg Galleria i Örebro. Det var under den utflykten som jag köpte min blåa 40-talsklänning, mitt första riktiga vintage-fynd.
 
September
I september fick jag och syrran två gratis nagellack från H&M, jag började jobba på länsstyrelsen dagen efter arbetsintervjun, bakade chokladkakor och en jättegod äppelpaj och började träna riktigt regelbundet, jag var så stolt över mig själv. I september upptäckte jag en knöl på sidan om min hals som växte. Efter ett besök hos läkaren så fick jag veta att det förmodligen var förstorade lymfkörtlar, men jag hade inga andra symptom och den minskade så småningom i storlek.
 
Oktober
I oktober bakade jag bröd och skördade min första paprika. Jag köpte ett nytt läppstift och en ny klocka och fick en skrivmaskin som tillhört min gammelmorfar. Nio månader hade gått sedan jag slutade tvätta håret med schampo och istället började med Balsammetoden och det kändes riktigt bra. I mitten av månaden snöade det lätt och min syster och hennes pojkvän firade fem år tillsammans.
 
November
I november satte de upp ljusslingor på Stora Torget i stan som jag gick förbi varje gång jag gick till jobbet. En dag hade jag på mig ett mörkt läppstift, jag läste ut boken Glaskupan och började läsa Greven av Monte Cristo. Jag var på jobbintervju för ABB, arbetade min sista jobbdag på Länsstyrelsen och gav cellprov för första gången.
 
December
I december köpte jag en ny kappa, nya skinnhandskar och nya vinterkängor. I december gick Nelson Mandela bort och jag mig ut på en joggingtur för första gången på tre månader som gick överraskande lätt. Vi köpte en ny kyl och frys och började bli klara med renoveringen av hallen. Jag hittade också en ny favoritchoklad.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It