Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 1 - 4

 
Vecka 1               Vecka 2
Onsdag 1/1
Promenad 3,0- 34:00 min
    Tisdag 7/1
Styrketräning med 2 kg-hantlar - 33:00 min
Torsdag 2/1
Pilates med fokus på mage - 16:00 min
 
Fredag 10/1
Promenad 2,7 km - 30:00 min
Vecka 3   Vecka 4
Tisdag 14/1
Suma Move på Gymmix Västerås - 45:00 min
 
Torsdag 23/1
 Träning i gym med instruktör på Actic - 50:00 min
Lördag 18/1
Body Pump på Gymmix Västerås - 60:00 min
 
Söndag 26/1
Träning i gym på Actic - 50:00 min
 
Ett nytt år. Som många andra så ska jag försöka satsa på träning i år. Jag tycker jag har varit ganska duktig, jag har tränat regelbundet 1 - 3 gånger i veckan sedan i somras när jag och syrran verkligen kom igång med träningen. Nu vill jag fortsätta med det.
 
Jag vill att träningen ska vara en vana, det ska vara en del av min livsstil. För att det ska vara det så vill jag inte börja för hårt. Jag har ju tränat sedan tidigare och jag vill verkligen inte skada mig själv eller gå ut för hårt. Så nu under dessa fyra veckor så har det blivit träning 2 gånger i veckan, vilket har varit precis lagom. När jag har vant mig vid detta kommer jag förmodligen lägga in fler/längre träningspass. Jag har funderat mer på vad mina mål med träningen är och kommer lägga upp träningen efter målen.
 
Jag och syrran har gått på gratis träning. Många gym och dansskolor har prova på-veckor nu när vårterminen börjar och vi vill utnyttja alla möjligheter till gratis träning. Vi har fått fem kostnadsfria träningstillfällen på Actic. Vi tränade där i höstas, ICA hade då ett likadant erbjudande. Det är roligt att träna i gym, det är det faktiskt, men man måste ju betala för det och jag ser främst dessa gratis tillfällena som möjligheter att få inspiration och lära mig hur jag kan träna själv hemma. För det är nog så det blir sedan - när man söker jobb så känns det inte så roligt att lägga pengar på gymkort eller liknande när man faktiskt kan träna gratis hemma.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It