Hälsa & träning / 2014 / 0       

Hälsa är en framtidsinvestering

I slutet av juni fick jag plötsligt ont i höger skulderblad, nej, bakom höger skulderblad, långt inne, ganska nära ryggraden. När jag satt så kändes det bättre om jag lutade ner höger axel och tryckte hårt mot ryggstödet men det kunde inte vara bra att sitta så konstigt. Så jag gick till läkaren och fick diagnosen muskelinflammation. Han tittade på min hållning och tyckte att jag skulle tänka på att stå och sitta med stolt hållning. Han tipsade mig också om att stretcha axlar och skulderblad samt att träna bålen för att stärka rygg, mage och axlar.
 
Det här med hållning har jag tänkt extra på nu när jag har börjat ett nytt jobb och både sitter vid datorn men också är uppe och går mycket. Men jag tror att jag överdriver det, så jag sitter ofta och svankar istället. Jag tar till mig läkarens råd och ska träna överkroppen mer för det här med hälsa tycker jag är viktigt. Att jag började få ont kan ju vara en varning att jag borde göra en förändring. Jag vill ju fortsätta vara frisk och stark när jag blir äldre.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It