Skönhet & smink / 2014 / 0       

Tangle Teezer

Jag hörde talas om borsten Tangle Teezer när Essie Button på Youtube pratade om den i en av sina videos. Det är alltså en borste i plast utan handtag. Med Tangle Teezer reder man snabbt och smärtfritt ut både torrt och fuktigt hår utan att skada håret. Jag själv, som har långt och riktigt tjockt hår tycker att det går jättelätt att borsta ut håret, speciellt direkt efter jag tvättat det. Jag tror att det beror på att borsten har piggar i olika längder och att de sitter så tätt i borsten, borsten bara glider igenom håret och borstning är klar på mindre än en minut. Uppfinnaren av Tangle Teezer har sagt att ha ville göra en blandning av en kam och en borste med flexibla piggar.
 
Tangle Teezer finns att köpa på bland annat Kicks för runt 179 kr.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It