Tankar / 2014 / 1       

För ett år sedan

Vid den här tiden för ett år sedan hade jag precis kommit in i rutiner. Jag hade praktiserat i nästan en månad som informatör på Västerås stad, och det kändes riktigt bra. Jag följde med på möten, skrev pressmeddelanden, kalenderhändelser och nyheter på den externa hemsidan och massa annat som hör till kommunikationsarbete. Istället för att vara hemma hela dagarna så gick jag upp tidigt, åkte ner till "jobbet", arbetade en heldag och åkte hem igen med en känsla av att jag inte hade slösat bort dagen, istället gjorde jag saker.
 
I slutet av november tog jobbet på Länsstyrelsen slut så nu är jag arbetslös igen. Det är jättelätt att vänja sig vid ledighet och jag har märkt redan nu att jag faktiskt tycker att det är jobbigt att ta mig ner till stan för att gå på möten eller fixa ärenden, speciellt när man är van att vara hemma hela dagarna. Men det är en vana. Meningen är ju att man ska jobba/gå i skolan, man ska ha någonstans att ta vägen om dagarna. Frågan är bara när det händer för mig.
Matilda
2014 /

Känner igen mig så väl, hoppas det vänder snart!

Svar: Ja, det gäller att hålla hoppet uppe för till slut kommer vi lyckas.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It