Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 9 - 12

 
Vecka 9          Vecka 10
Måndag 24/2
Promenad 3,17 km - 32:58 min
Onsdag 26/2
Promenad 2,61 km - 28:05 min
Fredag 28/2
Tabata 8 olika övningar med kroppsvikt - 08:00 min
Lördag 1/3
Yoga för ryggen - 24:00 min
Söndag 2/3
Promenad 2,61 km - 29:14 min
 
Måndag 3/3
Cykling utomhus 6,82 km - 30:58 min
Onsdag 5/3
Styrka med kroppsvikt - 22:00 min
Torsdag 6/3
Cykling utomhus 2,75 km - 12:20 min
Promenad 2,78 km - 34:45 min
Fredag 7/3
Tabata 8 olika övningar med skivstång - 12:00 min
 
Vecka 11   Vecka 12
Måndag 10/3
Löpning 2,51 km - 23:32 min
 
Onsdag 19/3
Styrka med kroppsvikt (rumpa och lår) - 24:00 min
 
Jag har provat att träna Tabata några gånger och gillar det verkligen. Det innebär att man ger allt i en övning i 20 sek och sedan vilar 10 sek. Sedan upprepar man det åtta gånger, så man jobbat i totalt 4 minuter. Sedan kan man göra flera varv igen om man vill. Man väljer själv vilka övningar man vill göra, jag valde vid första tillfället sådana med kroppsvikt och andra tillfället med hantlar och skivstång. Jag kommer absolut träna såhär flera gånger.
 
Nu har snön smält bort och vi har haft några riktigt fina och soliga vårdagar, så jag har gått promenader för att njuta av det fina vädret. Jag har också märkt att jag får ont i ryggen när jag sover, särskilt när jag ligger på ryggen så ett mål med min träning framöver är att stärka ryggen (och kanske köpa en ny madrass!). Nu är det också lättare att cykla ute när allt grus på vägarna är undansopat, så jag har vardagsmotionerat och cyklat till olika ställen. Jag lyckades också ge mig ut på en joggingtur, den första sedan i början av december. Det gick överraskande bra och jag ska försöka ha det som en vana att springa åtminstone en gång i veckan. Problemet är bara att jag får jätteont i vaderna och högt upp på låren i flera dagar efteråt, men det bir ju bättre ju fler gånger jag gjort det.
 
I början av mars ville jag satsa på att träna varje dag, att röra på mig mer. Det gick riktigt bra men vissa dagar hade jag verkligen ingen lust alls och då hoppade jag över träningen. Vecka 11 och 12 hade jag ingen träningslust alls, lite konstigt det där. Jag ska nog inte ställa ett sådant krav på mig själv - jag vill spontanträna mer, och om jag verkligen inte känner för att träna då gör jag det inte. Men jag vill vardagsmotionera mer, gå morgonromenader och cykla nu när det har blivit vår.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It