Mat & recept / 2014 / 0       

LOKA Crush - med 14 % fruktjuice

Loka Crush är en söt och uppfriskande kolsyrad fruktdryck med 14 % fruktjuice. Den innehåller bara naturliga ingredienser och är helt befriad från konserveringsmedel, sötningsmedel och färgämnen. Loka Crush är helt enkelt den perfekta törstsläckaren med enbart naturliga ingredienser – kolsyrat vatten från Bergslagen smaksatt med 14 % fruktjuice.
Njutning utan kompromisser!
 
LOKA har kommit ut med en ny serie läsk i smakerna päron, hallon och citron. Jag borde egentligen inte dricka läsk (blir jättesvullen om magen) men jag var nyfiken på dessa då de enbart innehåller naturliga ingredienser (kan man verkligen tro på det?). Alla tre smaker saknar den där kolsyrat- vattensmak som jag ibland har svårt för, de smakar mer läsk. Den med päron-smak och den med citron-smak påminner ganska mycket om Trocadero - allmänt ganska fruktigt. Tittar man på ingredienslistan så är det inte stor skillnad alls:
 
LOKA Crush Päron
Kolsyrat vatten, juice från koncentrat (päron 8,4%, äpple 4,4%, citron 1,2%), naturlig sötning från frukt, naturliga aromämnen med enbart vegetabiliskt ursprung.
 
LOKA Crush Hallon
Kolsyrat vatten, juice från koncentrat (päron 8,4%, äpple 3,9 %, citron 1,2%, hallon 0,3%, fläder 0,3%), naturlig sötning från frukt, naturliga aromämnen med enbart vegetabiliskt ursprung.
 
LOKA Crush Citron
Kolsyrat vatten, juice från koncentrat (päron 8,4%, äpple 4,4%, citron 1,2%), naturlig sötning från frukt, naturlig citronarom och andra naturliga aromämnen med enbart vegetabiliskt ursprung.

Päron och citron har till och med exakt samma ingredienser så det är kanske inte så konstigt att de smakar likadant. Hallon-smaken blev jag inte så imponerad av, de smakar svagt av hallon samtidigt som den också påminner om Trocadero. Själva smakerna gillar jag (jag älskar Trocadero!) men jag har hoppats att de skulle skilja sig åt lite mer.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It