Litteratur / 2014 / 0       

Ännu fler träningsböcker från biblioteket

Äta, träna, leva! (Kristina Andersson & Erika Kits Gölevik)
Den här boken ger dig den perfekta kombinationen av kost och träning. Den tar dig till ditt mål och hjälper dig att hitta ett hållbart och effektivt sätt att äta, träna och - leva! I den här boken får du både teori och vetenskapliga råd presenterade på ett lättsmält och användbart sätt.
Nja, jag tyckte denna bok var lite mesig. Den tar upp mycket om hälsa, träning och mat, men det är ytligt. Det här ingen bok som stannar i mitt minne länge, den var dessutom ganska tunn, så jag föredrar böcker som går in mer på djupet.
 
I den här heltäckande boken finns alla övningar du behöver för att komma i toppform, med lätta och tuffare varianter. Paolo Roberto förklarar varför redskap är onödiga - allt du behöver är din egen kroppsvikt och lite jädraranamma.
Här var det snarare tvärtom. Mycket fokus på träning och många svåra övningar, det är inget för nybörjare, vilket avskräcker mig lite. Jag får intrycket av att det är meningen att detta ska var en macho-bok, speciellt skriven för män.
 
Bli en starkare, snabbare löpare med bättre teknikträning, mer styrka och färre långpass. Författaren kommer att hjälpa dig att hitta motivationen, stärka ditt självförtroende, informera dig om kosten och ge dig rätt övningar och program.
Jag springer inte så mycket längre men jag vill inte tappa den delen av träningen så jag hoppades att en bok om löpning skulle ge mig lite mer motivation att ge mig ut och springa. Men just denna bok har lite för mycket fokus på puls och pulsträning. Det är kanske en viktig del i löpträningen men om man inte har en pulsklocka så kändes denna bok ganska meningslös.
 
Den här boken handlar inte bara om att få en vacker och vältränad kropp. Den handlar dessutom om hur du ska kan tänka för att ta dig dit, hur du skapar en hälsosam kropp även på insidan och framför allt hur du gör för att känna lust till förändring och till din träning.
Av de fyra böckerna som gillar jag denna mest. Den tar upp både träning, mat och hälsa och författaren går in på djupet. Den här boken känns personlig, språket är lätt och i och med att den tar upp många saker om hälsa så tycker jag att den faktiskt kan passa alla slags människor.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It