Ytliga saker / 2014 / 0       

Massor av fina saker

Jag vet att jag tjatar nu, men jag längtar verkligen efter en egen lägenhet. Jag vet hur jag vill ha det, det ska vara ljust och i pastellfärger. Jag trivs inte så som jag har det nu: i mitt rum sitter det en brunröd tapet och det är mörkt. Jag vill ha ljust och fint. I lådan under min säng ligger det massor av flytta-hemifrån-prylar som porslin, finglas, adventsljusstakar, köksredskap osv. Saker som jag ska använda när jag flyttar hemifrån. De ligger kvar i sin förpackning, oanvända. Jag har ärvt bland annat en sekretär och ett fint gammalt skrivbord från farmor och farfar, de står just nu i källaren och samlar damm. Detta är mina saker, som jag vill använda nu. Jag vill även köpa nya saker, som de i kollaget ovan, som kommer från Indiska, Hemtex, IKEALagerhaus och H&M Home.
 
Detta hänger lite ihop med det som jag skrev om tidigare, att jag vill börja leva mitt liv. Just nu känns det som att någon har tryckt på en paus-knapp. Mitt liv bara väntar, allt beror på att jag inte har ett jobb. Får jag bara ett jobb, kan jag börja spara pengar, hitta en lägenhet och trycka på play-knappen igen.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It