Mat & recept / 2014 / 0       

Tre godisnyheter

Jag gillar godis och det är jag nog inte ensam om, eller hur? Jag älskar speciellt choklad men det är ofta så att jag köper samma gamla chokladsorter. Under sommaren provade jag därför tre nyheter och så här tyckte jag om dem.
 

Marabou Snax Daim Rocks
Härliga munsbitar av mjölkchoklad, daim och cornflakes ger en härligt krispig produkt med karakteristiska Daim-smaken.
Jag tycker att Daim i sig är väldigt sött och att det är alldeles för hårt men denna gillade jag. Det är små Daim-bitar och cornflakes i en chokladröra. Sött och gott (dock blir man väldigt törstig av dem), jag kommer absolut köpa dessa igen!
 
Ahlgrens Bilar Glassbilar
Ahlgrens Bilar i ny glassig modell.  Skumgodis i form av glassbilar i smakerna Limepuck, Colapinne och Hallonstrut.
Man kunde köpa denna i somras, jag vet inte om den finns kvar nu, men det kanske är lika bra för denna gillad jag inte. Jag älskar de vanliga bilarna, men av dessa smaker så var det bara hallonstrut som gick hem.
 
Marabou Toffee Original
Choklad är gott, kola är gott, Marabou Toffee är därmed supergott! Kola fylld med mjuk kakaocreme, överdragen med len mjölkchoklad.
Smakar som en blandning av Dumle och vanliga Rollo. Dessa kastar man inte i sig, man suger länge och njuter. Om man inte gillar kola så kanske det inte är en höjdare, men jag tyckte om dem. Jag gillade särskilt mitten av kolorna som har en slags kräm i.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It