Tankar / 2014 / 0       

0% aktivitet och 100% aktivitet

Jag har tidigare skrivit om stress och att det har känts svårt att börja jobba och inte längre hinna med allt man vill göra. Man vaknar tidigt på måndagsmorgonen och därifrån går allt på autopilot till fredagskvällen. Jaha, det var den veckan, är den redan över? Det jag inte hann med att göra på vardagarna försöker jag göra på helgen, men det finns även saker som jag vill göra då, vilket betyder att de saker jag inte hinner med att göra måste jag göra nästa vecka, men då kommer det nya saker.
 
Helgen är egentligen ledig tid. Man har inga måsten, man måste inte sätta klockan på ringning, man måste inte åka iväg till jobbet, man måste inte hålla på med matlådor osv. Men det blir snarare tvärtom. På vardagarna stressar man 100%, det är ett tajt schema, att hinna med bussen, att träna, att duscha, att äta, att oroa sig och stressa, det finns ingen tid för att andas och slappna av. Men så fort det blir helg tar man sovmorgon, sover bort halva dagarna och inser på söndagskvällen att allt början om igen på måndag utan att man hunnit med något. Helgen består av 0% aktivitet, jag blir lat på helgen trots att jag vill och borde göra massor. Det blir inte bra, man kan inte leva så här.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It