Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 37 - 40

 
Vecka 37   Vecka 38
Måndag 8/9
Yoga - 45:30 min
Tisdag 9/9
3,5 km jogging utomhus - 30:36 min
Styrketräning för hela kroppen med 2,5 kg hantlar - 29:48 min
Torsdag 11/9
9,6 km cykling utomhus - 41:23 min
Söndag 14/9
4,7 km jogging utomhus - 41:23 min
         
 
                                                                                                      

                                   
Vecka 39   Vecka 40
 
 
Söndag 5/10
 5,0 km jogging - 46:45 min
 
Precis när jag hade fått tillbaka träningslusten blev jag förkyld och efter det har jag inte prioriterat träning längre. Det känns som att jag fortfarande inte har fått någon slags rutin när det gäller jobb, träning och fritid. Varje ny vecka kräver planering och förberedande vilket kräver mycket tid. 
 
Men jag har fått ett nytt (om än väldigt kortsiktigt) mål med träningen vilket förhoppningsvis kommer göra det lite roligare att träna igen. Jag har bestämt mig för att springa Fackelloppet som äger rum söndagen den 12 oktober. Efter det är det dags att fundera ut ett nytt mål för att fortsätta känna mig motiverad. En plan för hösten är att köpa ett gymkort. Men för att bestämma vilket gym jag vill ansluta mig till så provar jag just nu olika gym för att se hur de är och vad jag tycker om dem. Men fokuset kommer definitivt vara på styrketräning i höst.
 
Jag har även sprungit 5,0 km och därmed klarat av min utmaning som jag haft under sommaren och hösten (som från börjar var 5,9 km). Det var inte så svårt som jag trodde, jag tror faktiskt bara att jag var lite rädd för att gå för fort framåt. Men jag kände mig istället så seg, det gick så långsamt. Så en eftermiddag gav jag mig ut i skogen och bara bestämde mig, idag ska jag äntligen gå i mål.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It