Tankar / 2014 / 0       

Det här med valet

Ja, nu har även jag röstat. Detta var faktiskt endast andra gången jag röstade. Denna gång röstade jag inte på samma parti som förra gången och jag bestämde mig faktiskt först i morse vilka jag skulle rösta på. När det börjande bli dags så tänkte jag att när jag har tid ska jag sätta mig och fördjupa mig inom allt detta, jag ska kolla vad alla partier står för och verkligen undersöka för att till slut hitta ett parti som jag verkligen ska rösta för. Men den där stunden när jag har tid kom aldrig. Jag gjorde tester på både Aftonbladet och Expressen och fick visserligen ganska lika resultat men man får ju bara rösta på ett parti och då blev saken genast lite krångligare. Det blir ju så att man kör uteslutningsmetoden till slut.
 
När jag har gått av tåget både i Västerås och Eskilstuna så har det stått representanter från olika partier och delat ut saker som bananer, goodiebags och broschyrer och jag har automatiskt tittat ner i marken och skyndat mig förbi. Men nu så här i efterhand ångrar jag mig lite. Det här var inga jobbiga telefonförsäljare eller tiggare som sitter med en platsmugg framför sig, utan de här personerna ville bara informera om sitt parti, det var ju precis vad jag behövde. Inför nästa val (och nej, jag har inte tänkt så mycket på det men jag insåg en sak i alla fall) kommer jag söka mer information tidigare och (förhoppningsvis) bestämma mig mycket tidigare.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It