Tankar / 2014 / 0       

Höstpepp istället för höstdepp

Nu är det september och officiellt höst. Våren och sommaren har gått oerhört fort, för fort. Det känns inte som att jag hann njuta särskilt mycket eftersom jag har jobbat hela sommaren, så jag tycker inte om att det börjar bli kallare redan nu. Men istället för att bli deprimerad och börja hata hösten och vintern innan den faktiskt har kommit på riktigt så har jag knåpat ihop en liten lista över saker jag vill göra under hösten, en liten pepp-lista.
 
Sätta på mig gummistövlarna och gå ut i skogen och plocka svamp
Ta långa bubbelbad med tända ljus och en bra bok
Baka äppelpaj med hemmagjord vaniljsås
Gå på höstmarknader och köpa lite mat man annars inte köper så ofta
Köpa en regnjacka och nya höstskor
Sätta på mig halsduk, vantar och jacka, ta med kameran och ge mig ut på långa promenader i skogen
Få ordning på min mage (jag väntar nu på att få träffa en dietist) genom rätt mat och träning
Dricka varm choklad och många koppar te
Köpa doftljus och tänd dem varje kväll
Se på fler filmer och läs fler böcker
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It