Övrigt / 2015 / 1       

Eskilstuna Veterandag på Ekeby flygfält

Söndagen den 23 augusti åkte jag, syrran och pappa till Eskilstuna Veterandag som arrangeras i slutet av augusti varje år. Det håller till på Ekeby flygfält och vänder sig till alla med intresse för klassiska fordon, flygplan och veteranteknik. Här finns en stor veteranmarknad med 300 säljare, flyguppvisning med veteranflygplan, utställning av veteranbilar samt motorcyklar. Vi åkte dit i pappas vita Morris Minor från -58 och behövde bara betala 20 kr/passagerare (förare av veteranfordon av årsmodell -85 eller äldre har fri entré). De som kom i nyare bilar behövde lägga ut 100 kr/person!
 
När vi kom hem igen, flera timmar senare, insåg jag att jag nog borde ha smort in mig med solskyddskräm innan, för nu har jag en rejäl solbränna (med betoning på bränna). Så blir det när jag är ute i solen, även om syftet inte var att få lite färg, så fick jag det i alla fall. Jag och pappa besökte veterandagen även förra året, men då hade det regnat under natten så det var blött och grått på dagen, så i år hade vi bättre väder, kanske lite för bra, enligt min mening.
Amanda
2015 /

åh vad kul! :) ser ut att vara mycket gammalt och charmigt!

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It