Övrigt / 2015 / 0       

För ett år sedan: Harry Potter Exhibition

För snart ett år sedan gjorde jag och syrran en dagsutflykt till Norrköping. Vi besökte Harry Potter Exhibition och gick sedan en runda runt i stan. Utställningen, som varit på turné i många storstäder i världen, hade Europapremiär i just Norrköping och där kunde man uppleva scener, kostymer, rekvisita och scendekor från samtliga åtta filmerna. Syrran och jag är, precis som många andra i våra åldrar, uppväxta med berättelsen om Harry Potter och det var riktigt roligt att få se de här sakerna, som vi bara sett på film innan, på så nära håll. Något liknande, fast i större format, finns i Storbritannien, strax utanför London, så om man inte kan ta sig dit så var ju denna miniversionen jättebra. Men, Harry Potter-fan som jag är, så står ju den riktiga utställningen fortfarande på listan över saker jag vill se/uppleva i Storbritannien.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It