Skönhet & smink / 2015 / 0       

Ingen nagellacksperson

Jag äger 29 nagellack (alla finns inte med på bilden ovan) men jag kommer inte ihåg senaste gången jag målade naglarna. Förmodligen så var det förra sommaren, men jag vet inte varför det är så att jag inte längre målar naglarna. Jag har funderat på det inför speciella tillfällen, men sedan har jag bara inte orkat. Jag bitar inte längre på naglarna, som jag gjorde när jag var liten, och egentligen så pillar jag inte heller längre så mycket på nagelbanden som jag brukar göra. Så skicket på naglarna är ju helt okej, men jag tycker att det tar för lång tid att måla dem. Först ska de klippas, filas, sedan ska nagelbanden trimmas, på med baslack, på med nagellack, på med topplack och till sist handkräm. Jag tycker dessutom att mina naglar växer för fort, så om jag målade dem skulle jag vilja ta bort nagellacket efter bara några dagar för att korta av naglarna. Nej, jag är verkligen ingen nagellacksperson,
men egentligen skulle jag vilja vara det.
 
Mina favoritnagellack är ett guldglittrigt från Maybelline (bild här), ett silvrigt från Depend samt ett ljusgrönt och ett ljuslila från Ginatricot (bilder här).
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It