Hälsa & träning / 2015 / 0       

Mina favoritövningar på gymmet

Sedan jag fick ett nytt jobb i mitten av oktober har det blivit lite sisådär med träningen. Jag måste sluta tidigare från jobbet för att hinna träna på kvällen, och den tiden måste jag jobba igen senare, det blir så när man jobbar i en annan stad än den man bor i. Men jag vill träna och försöker i alla fall att göra det två gånger i veckan. Mina favoritmuskler att träna är axlar, bicep och rygg men jag försöker att träna igenom alla muskler under en vecka. Jag föredrar nog att träna med fria vikter, men har ändå vissa favoritmaskiner (t.ex. kabelmaskinen som man kan göra så många olika övningar med).
 
Armar

1. Axellyft åt sidan med hantlar (axlar)
2. Liggande flyes med hantlar (bröst)
3. Liggande tricepspress på bänk med hantlar (triceps)
4. Stående bicepscurl med skivstång (biceps)

Rygg

1. Raka latsdrag i kabelmaskin (övre rygg)
2. T-bar rodd (övre rygg)
3. Rygglyft på golv (nedre rygg)
4. Rygglyft på pilatesboll (nedre rygg)
 
Mage

1. Ab crunch-maskin (mage)
2. Liggande benlyft på golv (nere magen)
3. Woodchopper i kabelmaskin (obliques/sidomagmuskler)
4. Sidodrag med hantel (obliques/sidomagmuskler)

Ben

1. Benpress (framsida lår)
2. Raka marklyft med skivstång (baksida lår)
3. Bulgarian split squat med hantlar (rumpa)
4. Tåhävningar med hantlar (vader)
 
Bildkälla: WorkoutLabs

Har ni några favoritövningar när ni tränar?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It