Skönhet & smink / 2015 / 0       

KICKS Colour ID

Om ni är på jakt efter nya basprodukter så rekommenderar jag er att gå in till en KICKS-butik och prova deras Colour ID. Här kan nämligen personalen mäta din hudton med en maskin. Man mäter på tre olika ställen i ansiktet och får sedan en personlig färgkod. Med färgkoden kan man enkelt välja rätt färg på foundation eller puder man vill köpa. Genom att skriva in sin personliga färgkod i sökfältet på KICKS hemsida får man en lista med matchande produkter. KICKS Colour ID är gratis och skulle man inte vara nöjd med sig matchning så kan man inom 14 dagar gå tillbaka till butiken och byta produkt.
 
Detta kanske kan var något för er som har svårt att hitta rätt nyans. Något många inte tänker på är att man ju faktiskt är blekare under vinterhalvåret, så då kan man behöva använda en ljusare nyans på produkterna. Jag själv är ganska blek och väljer alltid att prova de blekaste nyanserna i butiken innan jag köper något. Oftast ber jag om ett prov också så jag kan testa produkten i lugn och ro hemma. Jag själv fick koden K-L9N, vilket betyder att jag har väldigt ljus (L) neutral (N) hudton. Detta kan ju hjälpa mig när jag letar efter basprodukter. Många har antingen en kall eller varm hudton, och detta bör man ha i åtanke när man köper smink.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It