Skönhet & smink / 2015 / 0       

Recension: L'Oreal Lumi Magique Concealer

 Sofistikerad och lätt - den essentiella accesoaren för strålande lyster. Denna praktiska produkt avlägsnar skuggiga partier för att ge lyster åt ditt ansiktet. Applicera ljusa duttar runt ögonen för att minska mörka ringar och andra trötthetstecken, vilket ljusar upp och förstorar blicken. Skulptera, skapa och korrigera din hud samtidigt som du ger den lyster. Finns att köpa på bland annat Kicks för 139 kr.
 
Jag använder egentligen Maybellines Fit Me Concealer, men den är lite för mörk för mig så jag köpte denna i den ljusaste nyansen för att blanda den med, så det blir lite ljusare. L'Oreal Lumi Magique Concealer har en smart skruvfunktion där man skruvar fram produkten i penseln som man applicerar produkten med. Detta är ju ganska smart, men jag tror att det kommer bli irriterande så småningom, eftersom man inte ser hur mycket produkt som är kvar i förpackningen. Det känns även som att man får ganska lite produkt för pengarna, den är ganska dyr jämför med andra concealer. Färgen är ganska lagom för mig, men jag skulle ändå velat att den var lite ljusare.
 
Täckningen är inte den bästa, särskilt inte under ögonen, där måste jag lägga lite av Fit Me Concealern för att täcka helt. Detta är mer en highlighterconcealer, som ska ljusa upp mer än täcka. Det passar nog bättre att lägga denna på kindbenen och runt näsan, där man vill ljusa upp, än under ögonen på grund av den dåliga täckningen. Till sist tycker jag att den är lite svår att applicera. Om man till exempel lägger ut concealern där man vill ha den och sedan blandar ut den så kan den lätt torka och bli svår att blanda ut. Ett tips är att istället dela upp det i flera omgångar. Ta till exempel ett område under ögat i taget - lägg ut lite concealer och blanda ut. Ta sedan nästa öga. Jag kommer inte köpa denna igen efter den tagit slut, men jag vet att det kommer bli svårt att hitta en concealer som passar mig i nyansen så bra som denna, för de flesta är för mörka.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It