Ytliga saker / 2015 / 0       

En ny almanacka

Nu till augusti tog min gamla almanacka slut så jag har nu köpt en ny. Denna kommer från Lagerhaus, kostade 129 kr och är i A5-storlek, vilket jag tycker är perfekt. De har även en i A6-format, men det tycker jag är lite för litet. Det jag gillar med den här almanackan, och som inte funnits i mina tidigare almanackor, är översikten före varje månad. Här kan man skriva lite tankar om den kommande månaden och jag tycker verkligen om uppslaget med en hel månad, det är lättare att föreställa sig en hel månad på det viset än vid varje veckouppslag.

Det här med att köpa en ny almanacka till slutet av augusti tycker jag hör ihop med skolstart. Inför varje ny hösttermin var det dags för en ny almanacka, och jag kommer särskilt ihåg att jag varje år fyllde i den första sidan med kontaktuppgifter, trots att det bara var jag som läste almanackan och att det inte fanns någon risk att jag skulle tappa bort den. Det hörde liksom till.

Använder ni fortfarande såna här fysiska almanackor eller använder ni mobilens kalenderfunktion istället?


Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It