Övrigt / 2015 / 0       

En lista om tid

Vad är ditt förhållande till tid?
Ganska okej, skulle jag säga. Men jag blir lite ledsen när jag får höra historier från när jag var liten och jag kommer på att jag inte längre minns dem, men det är väl så det är att växa upp. Just nu känns det dock som att någon har tryckt på en paus-knapp, jag väntar på att massor av saker ska hända så jag kan få fortsätta med livet.

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Morgonen/tidig förmiddag. Efter lunch vill jag bara sitta still och inte göra något alls, jag är som mest effektiv på förmiddagen. Av den anledningen tycker jag inte om när t.ex. möten hålls på eftermiddagen för då går jag bara runt hemma och väntar.

Vilken är det bästa veckodagen?
Jag gillar fredagskvällar för då vet man att helgen är på gång men jag skulle säga att lördagar är min favoritdag. På helgen får man göra vad man vill men jag gillar inte söndagen som ofta fylls av ångest över att det snart är en ny vecka.

När går tiden som snabbast?
Riktigt svår fråga. När jag gör något roligt, vilket klyschig svar, men tiden går ju faktiskt fortare när man har roligt, när man läser en bra bok eller ser en film eller något sådant.

När går tiden som långsammast?
När man värmer morgonte i mikron, de 1,5 minuterna går väldigt långsamt. Annars är det en svår fråga att svara på. När man väntar på något?

Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Max en halvtimme brukar det ta, och då sminkar jag mig inte så mycket, ganska naturligt. Men jag antar att jag gör det långsamt, jag vill vara noga. Jag brukar se till att ha gott om tid på mig, jag vill inte skynda mig.

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Någon gång mellan 1940-1960, kan inte svara mer specifikt än så. Men just dessa år, när det inte fanns tv, internet, mobiltelefoner, lockar mig. Livet var inte så ytligt då (kan jag tänka mig) och det skulle vara riktigt intressant att få leva i en annan epok.

Äter du fort eller sakta?
För fort, tyvärr.

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Jag vet inte riktigt. Jag gillar när jag är effektiv, får mycket gjort på kort tid, men jag kan inte komma på något speciellt som jag gillar mest att lägga ner tid på.

Vad gillar du minst att lägga tid på?
Städa. Det är en punkt som alltid står på min att-göra-lista. Det behöver man ju verkligen göra regelbundet för att det ska vara rent och snyggt, men det är inte roligt alls. Fast när jag väl börjar så går det fort, men jag skulle hellre lägga den tiden på annat.

När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
Jag brukar se till att gå upp någon gång mellan sju och nio, längre än så står jag inte ut, halva dan försvinner ju annars. På kvällen försöker jag gå och lägga mig senast elva..

Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Att blogga, faktiskt. Men det finns så mycket annat man kan göra vid datorn, och jag försöker att inte sitta där allt för länge. Om man kunde blogga på ett annat sätt än vid datorn skulle jag göra det.

Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Åt frukost. Bananpannkakor med jordgubbar och kvarg.

Vad gör du om tre timmar?
Pratar med en jobbcoach om hur jag kan utnyttja mitt nätverk för att söka efter jobb.

Var ser du dig själv om tio år?
Jag gillar inte alls sådana här frågor, för jag vet aldrig vad jag ska svara. Om tio år är jag 34 år, jag har förhoppningsvis ett jobb jag gillar, ett hus, en man och kanske barn. Så där svarar väl de allra flesta på den frågan, men något bättre svar än så kommer jag inte på.

Listan kommer från Lisen.

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It