Tankar / 2015 / 0       

Midsommar och alkohol

Jaha, nu är midsommar över och det vänder. Jag skulle inte säga att vi firar midsommar något speciellt i vår familj, visst, vi "firar" att det är sommar och äter god mat, men det är väl allt. Midsommar är ju en högtid som man kan förknippa med, förutom sill och dans runt midsommarstången, snaps och alkohol. Jag själv dricker inte alkohol och det är för att jag tycker att det är äckligt, och varför ska man dricka något som är äckligt? Många dricker för att det blir roligare då, man slappnar av och får kul. Men jag tror att många som jag, introverta och som inte gillar smaken av alkohol, väljer att avstå. Jag gick på en enda klassfest under gymnasiet och då drack alla utom jag. Jag förknippar inte alkohol med något roligt. Sista året på gymnasiet följde jag med på studentkryssningen, som många andra studenter, och jag överraskades då av att alla var så öppna med alkohol på båten. Jag tänker ofta på varför man väljer att dricka alkohol, det är ju så äckligt! Jag kan dricka vanliga cider som innehåller alkohol, men jag tycker inte om det.
 
Om jag vill fira något (och det måste vara i form av en dryck) blir det alkoholfri päroncider, för det tycker jag faktiskt om.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It