Skönhet & smink / 2015 / 0       

Recension: Isadora Build-up Extra Volume Waterproof Mascara

"Dramatiskt tjockare och fylligare fransar! Snabbtorkande formulering som kan appliceras i flera lager. Speciell XL-applikator med separerade, kilformade borstfibrer med reservoareffekt ger ögonblicklig volym och separation vid applicering. 100% vattenfast formulering för ett perfekt långvarigt resultat. Oparfymerad och kan även rekommenderas för känsliga ögon och kontaktlins-användare."
 
Jag böjer alltid mina ögonfransar med en ögonfranstång innan jag lägger på mascara men efter några timmar så brukar den effekten avta. Jag har läst att vattenfasta mascaror ska hålla fransarna böjda längre så när jag behövde en ny mascara köpte jag i slutet av april denna från Isadora. Jag har provat flera av deras mascaror, favoriten sedan tidigare är deras Big Bold som verkligen ger längre fransar. Jag har nu hunnit testa den här vattenfasta mascaran i några månader och vet inte riktigt vad jag tycker om den.
 
Jag gillar att det är en borste av strån och inte av plast som många andra mascaror har. Jag får längre ögonfransar, det märkte jag direkt, men som många andra mascaror så var den alldeles för kladdig när jag öppnade den. Man får vara försiktig när man använder den och ta god tid på sig, annars klibbar fransarna ihop. Den håller inte heller fransarna böjda så länge och är definitivt inte vattenfast - jag tar enkelt bort den med min vanliga makeup-remover för känsliga ögon som ska ta bort vattenlösligt smink. Men den är väl rätt okej i alla fall, den gör sitt jobb, nämligen att ge svärta och längre fransar.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It