Mat & recept / 2015 / 1       

Nya kvargsmaker från Lindahls


Nu under vinter/våren har Lindahls lanserat massor av nya kvargsmaker, alla utan tillsatt socker. Lindahl lanserade sin första kvarg för två år sedan och sedan dess har kvargförsäljningen ökat explosionsartat. Jag själv har också blivit mer intresserad av kvarg sen jag började träna på gym. Kvarg har höga halter av protein, kalcium och fosfat, perfekt för människor som tränar, men även för andra människor också.
 
Jag tycker kvarg påminner lite om creme fraische i konsistensen och den har en ganska mild smak. Jag brukar blanda några klickar kvarg med frysta jordgubbar som jag tinat och jag tycker också att kvarg mättar väldigt bra. När jag fick höra talas om de här nya smakerna så var jag inte sen att prova några av dem. Nötchoklad (längst ner till vänster på bilden) luktade som Nutella men det var riktigt äcklig, det var någon konstig eftersmak. Hallon däremot var helt okej. Den hade också en lite konstig eftersmak, men inte lika mycket som Nötchoklad. Produkterna innehåller aspartam, ett sötningsmedel som det pågår vilda debatter om. Kanske är det aspartam som är den konstiga eftersmaken, men jag håller mig i alla fall till den gamla vanliga naturella kvargen. Då kan jag smaksätta med vad jag själv vill.
Miss Baby Peaches
2015 /

Jag har provat hallon, persika-passion och vanilj, de tre tycker jag är guld. Favoriten är hallon. Nötchokladen är jag tvärskpetisk till och blåvägrar att smaka, haha!

Svar: Vanilj tror jag nog att jag ska ta och prova, det känns som en ganska mild smak. Precis, det säger sig självt egentligen - kvarg som smakar nötchoklad? Fy! Jag provade den mest för att jag läst att många andra tycker om den, men hur de kan göra det, det förstår jag inte.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It