Skönhet & smink / 2015 / 0       

Vinterfavoriter 2014 - 2015

1. Nivea Visage Daily Essentails Skin Refining Scrub
Jag började få något slags utslag/eksem på halsen och kring pannan när jag började äta gluten igen, så jag har använt denna ansiktsskrubb för att få ordning på det. Egentligen är den ganska mesig, jag vill gärna ha fler skrubbkorn i, men den dög.
 
2. Skrubbhandskar från Kicks
Jag har även varit torr i armvecken och för att ta bort torra hudflagor har jag skrubbat med dessa handskar när jag duschat. Ett tips är att exfoliera med dessa dagen innan man rakar benen, då kommer det fram hår som annars kanske hade legat gömt under huden.
 
3. CLEAN Bath & Shower gel - Shower Fresh
Denna duschkräm luktar jättegott men när jag fick mina utslag fick jag sluta använda denna och ta en parfymfri duschkräm istället.
 
4. E.L.F Baked Blush Passion Pink
Jag gillar verkligen denna rouge, den har små skimmerkorn i och har en fin mörkrosa färg. Men man måste vara ganska försiktig när man använder den, det kan lätt bli för mycket.

5. Burt's Bees Refreshing Lip Balm - Pink Grapefruit
Under vintern har även mina läppar blivit torra så jag har använde detta läppbalsam ofta. Det luktar inte lika gott som den med acaibär, men den har fungerat

6. CCS Healthcare Hydrokortisol 1% kräm
Det som verkligen hjälpte mot utslagen var denna kräm från Apoteket. Den är fet, vilket är perfekt när man är torr, och dryg.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It