Ytliga saker / 2015 / 0       

Första skörden av chili

Nu i veckan skördade jag de första chilifrukterna från mina plantor, som jag planterade från frön i april. Det har gått så otroligt fort nu de senaste veckorna. En kväll när jag satt i köket och åt kvällsmat så tittade jag på plantorna som står i köksfönstret. Då var de helt plötsligt röda, kvällen innan hade de varit gröna. Så nu i veckan skördade jag tre chilifrukter som var mogna. Även paprikorna börjar få färg. Bilderna fick jag be min syster ta. Det är ju mörkt när jag åker hemifrån på morgonen till jobbet och mörkt när jag kommer hem, vilket betyder att det blir väldigt dåligt ljus att fota. Syrran, som varit hemma ofta, fick istället fota dem.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It