Skönhet & smink / 2015 / 0       

Fyra favoritparfymer för hösten

The Body Shop Vanilla EdT
Luktar, som man kan gissa, vanilj - och inte så där sötsliskig konstgjord vanilj utan riktig vanilj. Men den är ganska stark, så lite räcker långt. Nu för tiden ser flaskan till denna parfym lite annorlunda ut än den jag har, min har jag haft i många år.
 
Calvin Klein Secret Obsession EdP
En ganska mörk och kryddig doft som jag alltid återupptäcker till hösten. En lite mer vuxen doft av jasmin, okridé, vanilj och cederträ. Kanske lite tantvarning på denna, men jag känner mig alltid lite extra vuxen när jag bär den.
 
Lancôme Hypnôse EdP
Denna parfym beskrivs som förförisk och det var den allra första riktiga parfymen jag köpte. Den doftar främst av passionsfrukt, orkidé och vanilj - men jag förknippar alltid frost och kyla med denna doft, av någon anledning.
 
Britney Spears Midnight Fantasy EdP
Denna ska man vara sparsam med att använda, annars finns en risk att man luktar som en högstadietjej. Det är en ungomlig, söt och stark parfym som doftar exotiska frukter och blommor. Rekommenderar inte att man använder denna till jobbet eller skolan utan sparar den till speciella tillfällen just på grund av att den är så söt.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It